Bengt Slotracer
Joined: 07 Nov 2005 Posts: 268 Location: Team21 ...den fräna klubben
|
Posted: Sun Apr 30 23:50:05 Post subject: |
|
|
Hej
Vi avslutade vår säsong med att åka och tävla i Växjö MS / Team Sigfridshell’s deltävling i Serie Öst. Vi var 7 från Mönsterås (Adam, Claes, Karin, Emil, Per, Håkan och Bengt) och 2 från Motala (Sten och Sara), alltså totalt 9 tävlande från Team21.
På tävlingen var det mycket folk – från Boxholm, Åtvidaberg, Mullsjö, Växjö, men inga skåningar – med ?? startande i 16D-Saloon, 21 i G12-Saloon, 18 i Box12, totalt alltså ?? starter.
I 16D-Saloon kördes det 3 semifinaler och efter matpaus också 3 finaler. Till slut var det Tom och Ida från Boxholm som kört flest varv, och det med sina bilar med 16D-motorer – mycket bra kört
I G12-Saloon kvalade Kristoffer och Christoffer bäst. Här var det bara ett körtillfälle för varje förare, genom D-C-B-A-finaler om 6x5minuter.
I D-finalen var Håkan hetast, och det räckte till en slutlig 7:e-plats. Torsten tog hem C-finalen strax före Per W som fick lite strul i sista heatet, det räckte för att även Peter K från D-finalen skulle knipa ytterligare en placering i resultatlistan med ynka 25/100-dels varv.
Uffe tog hem B-finalen, och tog över totalledningen från Håkan. Tvåa där blev Ola som tog hem internkampen bland Växjöborna.
Carl-Johan öppnade starkast i A-finalen. I tredje heatet hade jag passerat Kristoffer och Carl-Johan och det höll sig så tiden ut. Det blev till slut 354 varv, trots att det om än inte var kraschigt så var det rätt många avåkningar.
I Box12 var det Kristoffer som dominerade helt och han var i en klass för sig själv i både kval och körning. Per A och Christoffer kom också över 400varv, och Håkan var knappt efter från en säker körning i B-finalen.
Det är mycket kul att se att så många juniorer kör så bra här, även om materialet inte är det bästa.
Nu väntar vi bara på resultatlistorna …
Vi hade riktigt kul även om dagen och väntan blev lång, men är man många så blir det så.
Torsten, Peter & co - ni gjorde ett mycket bra arrangemang, särskilt med tanke på att det var det första racet i egen regi. Banan, strömmen och lokalerna är mer än ok, och jag tror nog att alla vill komma till er och rejsa igen.
Det enda jag skulle viljat ändra på är att det ska vara tävling istället för bara en körning i G12- och Box, skippa de långa körtiderna och kör någon variant där det blir ett direkt avgörande och man kör om topp-placeringarna istället …mer adrenalin åt oss räsers
Själv är jag (också) rätt förvånad att jag har vunnit ett race igen, det var på tiden då sista gången det hände var ...1987. Det känns också rätt så kul då man lagt så myyycket tid på att få till bra bilar och ha ordning på grejorna, men nästa säsong blir det till att snabba upp motorerna och fixa bra standard på Box-bilarna och …
cheers / Bengt |
|