SlotPeace Forum Index SlotPeace
Team21's Forum ...för Slotracers
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Box12 och däck

 
Post new topic   Reply to topic    SlotPeace Forum Index -> SlotPeace
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lasse
Slotracer


Joined: 07 Feb 2007
Posts: 5
Location: Sweden

PostPosted: Wed Feb 7 11:25:59    Post subject: Box12 och däck Reply with quote

Det var kul att köra Box12. Chassit och karossen jag använde har legat i en låda sedan den användes på ett J-P van Rossem race i Uden, Holland för några år sedan.
Eftersom det var det enda jag hade så var den enkel att välja.

Nästa steg jag gjorde i Laihia var att välja drevning. Det gick tungt för mig så det blev en 8-pinjong till slut. Konkurenterna hade bättre bottendrag och kunde köra 9 pinjong vilket märktes framförallt i och efter dosen.

Däck var sedan det som jag laborerade med hela tiden. Det jag hade var:

Koford BH. En "dark horse". Gamla Koford BH däck. Det är "icke" wonder däck som är lite mjukare utan att för den skull greppa så mycket.

Koford WXX. 14m.m breda för att inte gå för tungt. 36 shore

Koford SX (tack Bengt). 36 shore. Dessa kunde jag köra lite bredare än de andra.

När det kom till tävling så visade det sig att de var rätt jämnlika i prestanda men inte beteende så jag hoppade lite mellan dem.

Nästa tävling i Mönsterås blir "väl" med spray glue och då kanske bredare/andra däck är bättre?
_________________
/Lasse
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bengt
Slotracer


Joined: 07 Nov 2005
Posts: 268
Location: Team21 ...den fräna klubben

PostPosted: Sun Feb 11 10:51:14    Post subject: Reply with quote

Hej
...tänk om man hade sitt eget däck-arkiv med gamla godingar!!! tex Koford BH

Det enda som funkade bra för mig var SX , WXX gav ingen fart och sög kraft. Man skulle kanske ha testat RedFox, men jag tror de hade varit för mjuka.
WXX för mjuka i Box12 ...det kanske var lite för mycket soppa i Box12-racet Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

SSRSC2 hos oss blir Box-racet på spray-glue. Här är det Wonder medium som gäller, det kan gå att gå upp i fälgstorlek ibland. Men ända upp till Wonder Hard brukar vara för hårda även på mittspåren ...det låter som man kör på trum-pinnar.

cheers / Bengt
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bengt
Slotracer


Joined: 07 Nov 2005
Posts: 268
Location: Team21 ...den fräna klubben

PostPosted: Wed Feb 14 20:08:02    Post subject: Reply with quote

Hej
Det var alltså mycket jobb med att lista ut vilka däck det var som gällde på racet, men trägen vinner ...och han vann Cool Cool Cool



cheers / Bengt
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    SlotPeace Forum Index -> SlotPeace All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group