SlotPeace Forum Index SlotPeace
Team21's Forum ...för Slotracers
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Race 18 Mars 2006 - på Team21 i Mönsterås

 
Post new topic   Reply to topic    SlotPeace Forum Index -> Tävlingar / Utbyte mellan klubbarna
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bengt
Slotracer


Joined: 07 Nov 2005
Posts: 268
Location: Team21 ...den fräna klubben

PostPosted: Sun Mar 19 20:02:20    Post subject: Race 18 Mars 2006 - på Team21 i Mönsterås Reply with quote

Hej
Håll tillgodo med detta så länge ...
cheers / Bengt

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bengt
Slotracer


Joined: 07 Nov 2005
Posts: 268
Location: Team21 ...den fräna klubben

PostPosted: Sun Mar 19 22:35:48    Post subject: Reply with quote

Hej
Jaha, då har det varit race på på Team21 igen.
Det var hela 40 deltagare som gjorde 55 starter i 3 klasser.

Först ut var 16D-förarna (Saloon Standard, Produktion Junior).
Först kval som vanns av Jonathan W på 5,541 sekunder. Kvalet spelade ingen direkt roll då alla förare ändå körde i något av de tre heaten om 8x2 minuter. Placeringen och antal körda varv i heaten avgjorde vilken final man fick köra - alla fick köra i någon av de tre finalerna, där antal körda varv jämfördes och avgjorde vilken placering man fick i racet. Det är väl inte helt ultimat, men alla fick köra lika mycket och den extra halv-timmen det här upplägget tog var värt det ...tyckte iaf vi.

Claes från Team21 körde bra redan i C-finalen och hans antal körda varv slogs intre förrän i A-finalendär det gick betydligt fortare.
I A-finalen var det Åtvidabergarna Filip och Jonathan som höll undan bäst före Tom och Martin från Boxholm. Bästa förare från Team21 blev Adam som körde A-final ett varv före Claes.

Direkt efter 16D-racet var det prisutdelning, top-3 fick varsin buckla att putsa på framöver och alla andra fick såklart också något pris om än med kortare hållbarhet.

Lite tråkigt var att det kördes med olika motorer ( 16D- och S16D- ) i en och samma klass. Vi gjorde vårt bästa att förklara situationen för våra racers, jag kan inte säga att vi lyckades särskilt väl med det. Ska det verkligen behöva dröja längre innan alla barn kör med samma förutsättningar? på vår bana är skillnaden minst 0,6 sekunder per varv med de olika motorerna.

G12-Saloon ( ISRA, Produktion 1/24 )
Vi blev 16 deltagare genom att Drutten stod över tog på sig tävlingsledar-rollen, han slapp ju därigenom också att igen bli frånkörd av nån junior så det var ett klokt beslut Mr. Green Mr. Green Mr. Green

Det var ingen som rådde på Guss tid 4,17 sek i kvalet.
Vi körde samma system i G12- som i 16D- , men här var heaten 4x3 minuter och finalerna 8x3 minuter. I heaten fick alla krocka av sig lite och få upp ångan inför finalerna.
B-finalen togs hem av Peter från Växjö, och hans varv räckte till att slå Torsten i A-finalen ...och då var ju hans dag lyckad Cool Cool Cool
Gamlingarna Torgny och Jörgen hade ingen lyckad dag och bröt tidigt. desto bättre gick det för G12-nybörjarna Alexandra och Johanna som tvålade dit Robban ordenligt och visade att de hänger med mycket bra i tempot.
A-final - i långa loppet var det inte mycket att göra åt Guss, men Håkan gjorde sitt bästa och hade ledningen fram till fjärde heatet då karossens bakända började bråka. Det kostade 20 varv och 4 placeringar. Emil och Per hade en problemfri resa raktigenom finalen, Själv hade jag närkontakt med min egen kaross i första heatet, och med lite braidjuice-doping i motorn de sista 3 heaten var det inte långt från att ge Emil på nöten ...nästa gång Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked

Box12
Här var vi 15 deltagare. Vi körde kval på 15,3 volt, bara 3 man under 3 sekunder och Guss utskåpade oss andra med en 2,70-runda.
Vi låg lite efter i tids-schemat och körde finaler direkt. B-finalen med de yngre förarna visade att det gick att köra många varv även med bilar som integick så fort. Tom vann B-finalen och det räckte till en 6-plats totalt, bara ett varv från en femte-plats.
Guss malde varv efter varv och segern var aldrig ens hotad.

När prisutdelningen var över var vi cirka en timme efter schemat. och ännu en heldag med en slotracing-tävling var till ända.

Vi själva tyckte som arrangörer att det flöt bättre än förra året, vi var också många fler som var med och delade på allt som behöver fixas och göras.
Tack till alla som hjälpte till - Johan - Eva - Lena - Ester - Natta & Jojjo, hoppas att jag inte glömde nån!

Vi syns i Växjö den 29 april
cheers / Bengt
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bengt
Slotracer


Joined: 07 Nov 2005
Posts: 268
Location: Team21 ...den fräna klubben

PostPosted: Mon Mar 20 9:12:19    Post subject: Reply with quote

Hej
Jag glömde ju ...
* Sten erövrade åter priset för bästa kurvvakt
* Tack till Drutten för all hjälp i samband med tävlingen

* vem sköter strömmen hos oss? ...det kan man ju undra efter att heaten i G12-Saloon startades och då fick fortsätta köras på 11 Volt.
* LaneMaster strulade inte ett dugg på en hel dag! ...när hände det senast? kan det bero på att vi aldrig behövde gå tillbaka och göra om någon utskrift i Racereporter'n?


cheers / Bengt
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bengt
Slotracer


Joined: 07 Nov 2005
Posts: 268
Location: Team21 ...den fräna klubben

PostPosted: Mon Mar 20 9:24:14    Post subject: Reply with quote

Hej
Här är en länk till reportage i tidningen Östran/ Nyheterna
http://www.ostrasmaland.se/artikel.php?id=361697&avdelning_2=12

...alla hästar är väl inte inne i stallet i det reportaget, men som Bert säger - all publicitet är god publicitet.

cheers / Bengt
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bengt
Slotracer


Joined: 07 Nov 2005
Posts: 268
Location: Team21 ...den fräna klubben

PostPosted: Fri Mar 24 16:56:54    Post subject: Reply with quote

Hej
Här är utskrifterna från LaneMaster
cheers / Bengt

16D-Saloon (Standard)
16D- Kvalet


16D- Heat 1 (8x2min)


16D- Heat 2 (8x2min)


16D- Heat 3 (8x2min)


16D- Final C (8x2min)


16D- Final B (8x2min)


16D- Final A (8x2min)



G12-Saloon (ISRA)
G12- Kvalet


G12- Heat 1 (4x3min)


G12- Heat 2 (4x3min)


G12- Final B (8x3min)


G12- Final A (8x3min)



Box12
Box12 Kvalet (15,3 Volt)


Box12 Final B (8x2min)


Box12 Final A (8x2min)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    SlotPeace Forum Index -> Tävlingar / Utbyte mellan klubbarna All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group