SlotPeace Forum Index SlotPeace
Team21's Forum ...för Slotracers
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Vingbils-race i Åtvidaberg söndag 22 januari - 2006

 
Post new topic   Reply to topic    SlotPeace Forum Index -> Tävlingar / Utbyte mellan klubbarna
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bengt
Slotracer


Joined: 07 Nov 2005
Posts: 268
Location: Team21 ...den fräna klubben

PostPosted: Mon Jan 23 16:59:53    Post subject: Vingbils-race i Åtvidaberg söndag 22 januari - 2006 Reply with quote

Hej
Så har det då varit race i Åtvidaberg igen, denna gång ett vingbils-race. Dagen innan hade det varit Saloon-race mm. Tyvärr så gjorde snöovädret att det inte var så många tillresande deltagare som man hade hoppats på.
Det är alltid kul att träffa alla andra racers, särskilt såna man inte sett alls förut och sådana som kommit tillbaka efter många år av frånvaro.

Det började med Box12. Det såg väl lite lovande ut för vår del till att börja med. Vi fick bilarna att gå runt hyfsat bra på träningen. Emil slog till med 5,7 sekunder i kvalet och själv var jag nära att komma under 3s. Micke P var snabbast med 2,85s.
Efter kvalet var det uppdelning i olika finaler med en körning om 6x5 min för var och en. Stoffe och Pierre körde bra med varv redan i c-finalen, deras varv slogs inte förrän i A-finalen där de snabba pojkarna och jag körde. Det blev Micke P som tog hem klassen före Guss och Christoffer.
Min egen körning över 30 minuter var usel, dels kör jag generellt för dåligt på andra banor och dels har jag dessutom inte gnistan och koncentrationen att köra så länge i ett kör. Jag tycker det är roligare att börja harva från botten där man hör hemma, och då förhoppningsvis kunna avancera och ta en och annan skalp på vägen genom att vinna nån match i matchen med sina favorit-kombatanter. Om man väl haft förmågan att då gå vidare så har man också chansen att återhämta sig lite och därmed kunna ladda om inför nästa steg i tävlingen. Som det var nu så innebar det för min egen del att jag körde för avvaktande för att inte sabba racet för de andra som behärskar sina bilar och banan till fullo, jag hade hellre kört med jämlikar och där kunnat ge och ta för mig mycket mer i racet. Vid den gamla vanliga formen av tävlings-upplägg tycker jag att det blir mer av ”tävling” över det hela, och inte bara en ”körning” och sedan ingenting mer …för någon.

G27-spray
Det var Landrud som tog hem detta kval på 2,57s och det strax före Guss.
Det var länge sedan jag såg så många urkörningar som det var i B-finalen. Att köra min G27-bil var som att försöka rida runt en hoppbana med en rodeo-häst, inte så där lyckat. Men det var tydligen rätt så kul för jag höll på att skratta på mig flera gånger under dessa 30 minuter och jag kom klart sist där.
I A-finalen var det lite mer laddat, särskilt i början när det var jämnt i topp. För Pierre tog det roliga slut redan i första heatet, och Micke P fick lite strul senare. Landrud tog hem det hela med Guss som tvåa, och trean Micke P och fyran Micke G var lite avhängda i slutet.

Sammanfattningsvis så kan man väl bara stämma in i det som Uffe sa vid prisutdelningen – typ ”den här banan lämpar sig inte särskilt väl för ving-bilar”.

Det var mycket kul att se att Sten är tillbaka som slotracer igen. Du tog väl vara på tillfället och hade tom fräckheten att köra ifrån flera av oss redan i din första tävling som återfallare, och du var också helt suverän när du som kurvvakt slet som en handbollsmålvakt under skott-träning.

Resultaten kommer upp på sveslots sida senare, kanske även här.

Tack till alla i Åtvidaberg och till alla racers för en trevlig dag.

cheers / Bengt


Last edited by Bengt on Mon Jan 23 19:19:52; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
otala
Guest





PostPosted: Mon Jan 23 18:39:00    Post subject: Reply with quote

Tack Åtvidaberg för en kul tävling men många avåkningar.
Tur att det finns snabba kurvvakter:)

En variant på tävlingsupplägg har jag provat inom radiostyrd bilsport.
Där kör man kvalomgångar ett visst antal minuter och bästa tiden går vidare till respektive A-, B-, C- final.
Den som vinner C-finalen får vara med i B-finalen, och vinnaren av B-final får vara med i A-finalen.
Där finns chansen att köra upp sig eller satsa allt i kvalet och ha en säker sjätteplats med chans till pallplats.
Back to top
Bengt
Slotracer


Joined: 07 Nov 2005
Posts: 268
Location: Team21 ...den fräna klubben

PostPosted: Mon Jan 23 19:24:40    Post subject: Resultaten Reply with quote

Hej
Här är resultaten - tacka snabbe Uffe för det.


Sammanlagda för seniorer och juniorer.

Box 12
Namn Kval Final
1. Mikael Palmqvist 2,854 TQ 504,89
2 Anders Gustavsson 2,904 504
3. Christoffer Karlsson 3,144 503,17
4. Michael Landrud 3,051 494,9
5. Mikael Gustavsson 2,916 484,49
6. Pierre Gryth (västerås) 3,449 447,15
7. Daniel Ax 3,323 426,72
8. Robin Lundmark 3,014 414,61
9. Sten Olofsson 3,349 389,77
10. Eric Jonsson 3,372 384
11. Bengt G:son Nilsson 3,036 378,91
12. Jonathan Berg 3,405 372,38
13. Kent Gustavsson 3,516 371,63
14. Emil Holgersson 5,431 344,97
15. Carolin Karlsson 3,797 308,97
16. Anders Hallström 4,741 261,59

G 27
Namn Kval Final
1. Michael Landrud 2,578 TQ 537
2. Anders Gustavsson 2,597 519
3. Mikael Palmqvist 2,731 507
4. Mikael Gustavsson 2,717 496
5. Daniel Ax 2,957 454
6. Christoffer Karlsson 2,987 444
7. Sten Olofsson 3,37 436
8. Kent Gustavsson 3,297 386
9. Bengt G:son Nilsson 3,386 361
10. Pierre Gryth (västerås) 2,913 104


cheers / Bengt
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Piersan
Slotracer


Joined: 28 Jan 2006
Posts: 7
Location: Karlskoga

PostPosted: Sat Jan 28 22:57:27    Post subject: Reply with quote

De var som vanligt en trevlig tillställning Smile
Ja är någelunda nöjd med mitt resultat i Box 12,men G27 var juh en katastrof Evil or Very Mad
De är bara att ta nya tag och komma igen Smile


Pierre
_________________
Den som har mest prylar när han dör vinner Smile

SlotdogZ RULES
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    SlotPeace Forum Index -> Tävlingar / Utbyte mellan klubbarna All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group