SlotPeace Forum Index SlotPeace
Team21's Forum ...för Slotracers
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Tävlingen i Växjö 29 april - 2006

 
Post new topic   Reply to topic    SlotPeace Forum Index -> Tävlingar / Utbyte mellan klubbarna
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bengt
Slotracer


Joined: 07 Nov 2005
Posts: 268
Location: Team21 ...den fräna klubben

PostPosted: Sun Apr 9 21:54:12    Post subject: Tävlingen i Växjö 29 april - 2006 Reply with quote

Hej
Här är länk för Inbjudan till Team Sigfridshell's tävling som körs 29 april.

http://www.sigfridshell.se/Inbjudan_2006-04-29.pdf

cheers / Bengt
ps: vid denna tävling körs (som intern-race) vårens sista deltävling i Team21's klubbserie i G12-Saloon ...don't miss out
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bengt
Slotracer


Joined: 07 Nov 2005
Posts: 268
Location: Team21 ...den fräna klubben

PostPosted: Sun Apr 30 23:50:05    Post subject: Reply with quote

Hej
Vi avslutade vår säsong med att åka och tävla i Växjö MS / Team Sigfridshell’s deltävling i Serie Öst. Vi var 7 från Mönsterås (Adam, Claes, Karin, Emil, Per, Håkan och Bengt) och 2 från Motala (Sten och Sara), alltså totalt 9 tävlande från Team21.
På tävlingen var det mycket folk – från Boxholm, Åtvidaberg, Mullsjö, Växjö, men inga skåningar – med ?? startande i 16D-Saloon, 21 i G12-Saloon, 18 i Box12, totalt alltså ?? starter.

I 16D-Saloon kördes det 3 semifinaler och efter matpaus också 3 finaler. Till slut var det Tom och Ida från Boxholm som kört flest varv, och det med sina bilar med 16D-motorer – mycket bra kört Cool Cool Cool

I G12-Saloon kvalade Kristoffer och Christoffer bäst. Här var det bara ett körtillfälle för varje förare, genom D-C-B-A-finaler om 6x5minuter.
I D-finalen var Håkan hetast, och det räckte till en slutlig 7:e-plats. Torsten tog hem C-finalen strax före Per W som fick lite strul i sista heatet, det räckte för att även Peter K från D-finalen skulle knipa ytterligare en placering i resultatlistan med ynka 25/100-dels varv.
Uffe tog hem B-finalen, och tog över totalledningen från Håkan. Tvåa där blev Ola som tog hem internkampen bland Växjöborna.
Carl-Johan öppnade starkast i A-finalen. I tredje heatet hade jag passerat Kristoffer och Carl-Johan och det höll sig så tiden ut. Det blev till slut 354 varv, trots att det om än inte var kraschigt så var det rätt många avåkningar.

I Box12 var det Kristoffer som dominerade helt och han var i en klass för sig själv i både kval och körning. Per A och Christoffer kom också över 400varv, och Håkan var knappt efter från en säker körning i B-finalen.
Det är mycket kul att se att så många juniorer kör så bra här, även om materialet inte är det bästa.

Nu väntar vi bara på resultatlistorna …

Vi hade riktigt kul även om dagen och väntan blev lång, men är man många så blir det så.
Torsten, Peter & co - ni gjorde ett mycket bra arrangemang, särskilt med tanke på att det var det första racet i egen regi. Banan, strömmen och lokalerna är mer än ok, och jag tror nog att alla vill komma till er och rejsa igen.
Det enda jag skulle viljat ändra på är att det ska vara tävling istället för bara en körning i G12- och Box, skippa de långa körtiderna och kör någon variant där det blir ett direkt avgörande och man kör om topp-placeringarna istället …mer adrenalin åt oss räsers

Själv är jag (också) rätt förvånad att jag har vunnit ett race igen, det var på tiden då sista gången det hände var ...1987. Det känns också rätt så kul då man lagt så myyycket tid på att få till bra bilar och ha ordning på grejorna, men nästa säsong blir det till att snabba upp motorerna och fixa bra standard på Box-bilarna och …

cheers / Bengt
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
otala
Guest





PostPosted: Mon May 1 13:32:13    Post subject: Reply with quote

16 startande i 16D-Saloon,
21 i G12-Saloon,
18 i Box12, totalt alltså 55 starter. Här finns resultatlistor:
http://www.sigfridshell.se//forum/viewtopic.php?p=120&sid=9a0c2e23fb4478de0b39dbc6b9dbc716#120
Grattis till Uffe Karlsson som var den mest energiske kurvvakten.
Grattis Bengt till vinsten i G12-Saloon.

Bengt vann klubbtävling #1 och hela klubbserien i Mönsterås också.

I Box-12 B-final fick Håkan och jag kämpa lite om placeringarna, även om Håkan ledde mesta tiden.
En motorkabel hade kommit snett på slutet och bromsade bilen,
så jag trodde motorn hade tröttnat.
Varven räckte i alla fall till att komma före hjältarna Bengt, Emil och Sara. Wink
Back to top
Bengt
Slotracer


Joined: 07 Nov 2005
Posts: 268
Location: Team21 ...den fräna klubben

PostPosted: Tue May 2 19:10:52    Post subject: Reply with quote

Hej
Nu finns resultaten på Team Sigfridshell's sidor:

16D-Saloon
http://www.sigfridshell.se/ost06/16DResultList.html

G12-Saloon
http://www.sigfridshell.se/ost06/G12ResultList.html

Box12
http://www.sigfridshell.se/ost06/Box12ResultList.html

...och alla länkar till resultatsidorna finns här i deras forum - http://sigfridshell.se/forum/viewtopic.php?p=122#122

cheers / Bengt
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bengt
Slotracer


Joined: 07 Nov 2005
Posts: 268
Location: Team21 ...den fräna klubben

PostPosted: Fri May 5 15:56:51    Post subject: Reply with quote

Hej
Tack Sten ...och först nu såg jag att du redan hade länkat till resultaten Rolling Eyes

Va bra tjejerna körde - Karin och Sara blev 2:a resp 3:e bästa tjej i 16D- och Sara blev näst bäste tjej i Box12 battingeyes battingeyes battingeyes
...och Emil blev bästa grabb i båda klasserna med namn som börjar på E sir_spamalot sir_spamalot sir_spamalotholyshit holyshit holyshit holyshit

cheers / Bengt
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    SlotPeace Forum Index -> Tävlingar / Utbyte mellan klubbarna All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group