SlotPeace Forum Index SlotPeace
Team21's Forum ...för Slotracers
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Sydcupen i Växjö 11/3-2006
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    SlotPeace Forum Index -> Tävlingar / Utbyte mellan klubbarna
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Peter
Slotracer


Joined: 07 Nov 2005
Posts: 14

PostPosted: Tue Mar 14 10:27:36    Post subject: Reply with quote

*skrattar* Ja det är bitvis lågt i tak hos oss, igår köpte jag "varningstejp", sån där svart-gul diagonalrandig sak som jag skall förgylla bjälkar och annat med inför nästa race.

/Peter, Team Sigfridshell
Back to top
View user's profile Send private message
Bengt
Slotracer


Joined: 07 Nov 2005
Posts: 268
Location: Team21 ...den fräna klubben

PostPosted: Wed Mar 15 17:33:49    Post subject: Reply with quote

Hej

Quote:
* och inte med ”En mycket generös hållning ifråga om karosser för juniorerna”

Jag stod vid besiktningen och såg hur juniorbilarna besiktigades. Icke godkända karosser brydde man sig inte om, förarinsatser brydde man sig inte heller om. Att bilen har rätt markfrigång och korrekta mått tycker jag inte är att vara speciellt hård, jag anser att det var väldigt generös hållning för juniorerna. OBS! Det här gällde självklart bara 16D-klassen, det var väl inte helt uttalat kanske, men det är 16D-klassen som är juniorklassen, i övriga klasser gäller såklart striktare regler.

Det var ju för bra iaf

Quote:
*skrattar* Ja det är bitvis lågt i tak hos oss, igår köpte jag "varningstejp", sån där svart-gul diagonalrandig sak som jag skall förgylla bjälkar och annat med inför nästa race.

Jag tycker att både ni och vi har "högt i tak" Cool

cheers / Bengt
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
otala
Guest





PostPosted: Wed Mar 15 21:38:43    Post subject: Reply with quote

Nu mår jag bra igen.
Går det att komplettera varningstejpen med lite frigolit, bubbelplast, liggunderlägg eller liknande
så lindras smällarna lite, för det är inte alltid man pangar på framifrån inom synhåll för gultejpen.
Back to top
Peter
Slotracer


Joined: 07 Nov 2005
Posts: 14

PostPosted: Wed Mar 15 21:53:53    Post subject: Reply with quote

Vi får se hur vi löser det... Nu är tejpen på plats i alla fall... Men det är ju en dryg månad till nästa race så vi skall nog hitta på nåt.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter
Slotracer


Joined: 07 Nov 2005
Posts: 14

PostPosted: Wed Mar 15 21:59:04    Post subject: Reply with quote

Bengt wrote:

Quote:
* och inte med ”En mycket generös hållning ifråga om karosser för juniorerna”
...

Det var ju för bra iaf


Fick höra idag att Tommy (den unga killen i A-finalen i Produktion 24) dessutom körde med en VW Corrado-kaross (den var godkänd 2005, men är inte det längre fr o m 2006). Carsten från Köpenhamn hade en sådan med och han fick inte använda sin, medan Tommy fick det eftersom han var junior. Så jaja.. Jag tror allt gick rätt till för de yngre.

Idag körde Tommy varv på varv på varv på vår bana på 4.8 sekunder drygt. Han är för jäkla bra, jag har nästan aldrig varit under 5.0 med min Produktion 24 bil... Hoppas hans intresse håller, det tryggar återväxten i Team Sigfridshell Smile

/Peter
Back to top
View user's profile Send private message
otala
Guest





PostPosted: Wed Mar 15 22:02:48    Post subject: Reply with quote

Hur låg frigång har hans bil under främre delen av chassiet?
Back to top
Bengt
Slotracer


Joined: 07 Nov 2005
Posts: 268
Location: Team21 ...den fräna klubben

PostPosted: Wed Mar 15 22:21:48    Post subject: Reply with quote

Hej
Jag tycker det är helt fantastiskt att se en liten kille i sitt första riktiga race ...som dessutom hänger med i körningen i en i A-final Cool Cool Cool

Det gäller att passa på att köra ifrån honom NU ...innan han får rutin och blir för bra.
Jag hoppas att han kommer till Mönsterås. Jag tipsade hans pappa - vet ni om han kommer?
cheers / Bengt
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Torsten
Slotracer


Joined: 15 Nov 2005
Posts: 15
Location: Växjö

PostPosted: Thu Mar 16 0:05:58    Post subject: Reply with quote

Tror inte Tommy kommer med..

Hans frigång under chassi vet jag ej, men karossens frigång va 0mm, NOLL alltså... =) Det värdta e att han kör bra oavsett VAD han kör med, gamla slitna 16D-bilar stoppar inte honom!!!
_________________
Torsten
Team Sigfridshell
www.sigfridshell.se
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    SlotPeace Forum Index -> Tävlingar / Utbyte mellan klubbarna All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group